Σε ιδιώτη επενδυτή θα παραχωρηθεί για έως και 40 χρόνια η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ)
Όπως αναφέρει το «Βήμα», στη σχετική απόφαση (δημοσιεύθηκε την Τρίτη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με ημερομηνία υπογραφής την 10η Αυγούστου 2012) αναφέρεται ότι μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, «από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη» τους στο «πακέτο» της ιδιωτικοποίησης.
Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως «προίκα» τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας – Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων.
Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία «εν όλω ή εν μέρει» με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».
Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν «και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα» της Εγνατίας Οδού και «κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα», όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.
Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό «γρίφο»: «Το Ταμείο δεν υποκαθιστά την εταιρία «Εγνατία Οδός ΑΕ» και το Ελληνικό Δημόσιο στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το σύνολο των υφιστάμενων ή και μελλοντικών συμβάσεων που έχουν συνάψει ή θα συνάψουν για την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου, των παρόδιων αυτού εκτάσεων και των Καθέτων Αξόνων»
Σταματήστε ΤΩΡΑ τις ιδιωτικοποιήσεις
Για 40 χρόνια (και μετά βλέπουμε) σε ιδιώτες η Εγνατία. Θυμίζουμε ότι η Εγνατία είναι ένα έργο που χρηματοδοτήθηκε από το ελληνικό Δημόσιο, την Ε.Ε., την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το κοινοτικό πλαίσιο στήριξης (http://www.egnatia.eu/page/default.asp?la=1&id=29), δηλαδή από έλληνες και ευρωπαίους φορολογούμενους (αλήθεια πού είναι τα παπαγαλάκια που κόπτονται για τα «λεφτά των φορολογούμενων» σε άλλες περιπτώσεις, όπως στα μεταναστευτικά θέματα, σε όποιες ζημιές σε πορείες, στα τοκογλυφικά δάνεια τραπεζών, κλπ.).
Τώρα που ολοκληρώθηκε και μπορεί να κάνει απόσβεση του κόστους, πέρασε στο ΤΑΙΠΕΔ για να ξεπουληθεί. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει και σελίδα-προσπέκτους για πιθανούς αγοραστές (http://www.hradf.com/gr/infrastructure/egnatia-motorway) όπου διαφημίζει τη σημασία της Εγνατίας. Από εκεί πράγματι βλέπουμε το πόσο σημαντική υποδομή της χώρας θα περάσει στα χέρια κάποιας ή κάποιων μεγάλων εταιρειών (ελληνικών ή/και ξένων). Επιπλέον, έχουν επιλεχθεί (αλήθεια με τη συμφωνία ή αμοιβή) οι εταιρείες Barclays Capital και Rothschild ως οικονομικοί σύμβουλοι για την «αποκρατικοποίηση».
1 σχόλιο
Comments RSS TrackBack Identifier URI
Reblogged this on ΝΕΑ ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ ΦΕΛΛΟΥ.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!